fredag 5. mars 2010

Mirakel-baby får reise hjem

Det er helt utrolig, første som slo meg da jeg leste denne overskriften var.... oi tenk hvis jeg skulle ha født nå da..... da hadde hun kanskje like liten.... Men nei litjpia mi har pent nødt å holde seg i magen i mange uker til ja.....
 I vg sto følgende :

Mirakel-baby får reise hjem

Veide bare 275 gram ved fødselen


(VG Nett) Etter bare 25 uker i mors mage kom lille «Tommel-Tom» til verden. Den lille vidundergutten veide bare 275 gram ved fødselen.


 Etter ni måneder i respirator ved sykehuset i Göttingen i Tyskland har gutten nå fått reise hjem til foreldrene, skriver avisen The Daily Telegraph.
Legene som har behandlet den lille gutten, slår fast at det aldri før har vært født et så lite barn som har overlevd. I de fleste tilfeller overlever ikke for tidlig fødte barn under 350 gram.
Legene i tvil
Legene ved sykehuset innrømmer at de var i tvil om de skulle forsøke å holde gutten i livet.
- Jeg snakket med foreldrene før fødselen og lurte på om vi skulle gjennomføre det. Det var bra vi gjorde det, sier Dr. Stephan Seeilinger til The Daily Telegraph.
Gutten ble født i juni i fjor, og først i desember kunne legene fastslå at tilstanden var stabil.

1 kommentar:

  1. Hei. Ja, du kan godt kopiere det, men bare skriv at teksten er hentet fra min side :)

    www.mammalinemerethe.blogg.no

    SvarSlett